Z WIZYTĄ W KRAKOWIE

8 czerwca 2022 roku uczniowie klas I-III wraz ze swoimi wychowawcami udali się na wycieczkę do Krakowa. Zorganizowana ona została w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Program ten jest wsparciem dla dzieci i młodzieży w realizacji zadań mających na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego. Przedsięwzięcie umożliwia poznanie środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięcia polskiej nauki.

Na początku udaliśmy się do muzeum gier komputerowych, w którym poznaliśmy historię ewolucji i rozwoju gier na przestrzeni lat. Kolejną atrakcją była wizyta
na lotnisku w Balicach. Weszliśmy na taras widokowy i obserwowaliśmy przyloty i odloty samolotów, a dodatkowo pani przewodnik opowiedziała nam mnóstwo ciekawostek. Następnie udaliśmy się do samego Krakowa.

Zwiedziliśmy zabytkowe budowle Krakowa: Kościół Mariacki, Barbakan, Bramę Floriańską oraz Muzeum Narodowe
w Sukiennicach. Odwiedziliśmy  również smoka wawelskiego, a później spacerkiem Plantami razem z panem przewodnikiem udaliśmy  się do podziemi Sukiennic. Tam poznaliśmy historię miasta.  Na koniec mieliśmy okazję wysłuchać na żywo hejnału, który rozległ się z wieży Kościoła Mariackiego.

Przywieźliśmy mnóstwo wrażeń i ciekawych pamiątek.